ARCHIBLOGAS - aplinka, erdvė, dizainas ir istorija

July 21, 2007

Atmintinė būsimajam architektui

Filed under: Architektūra, Jaunojo Architekto Mokykla, KTU, Patarimai, Studijos, VDA, VGTU — taskurnubego @ 12:57 pm

Žadėjau kažką panašaus parašyti savo asmeniniame blog’e, bet nusprendžiau, jog tokiam įrašui geresnė vieta bus čia. Skiriu jį visiems, norintiems studijuoti architektūrą Lietuvos universitetuose. Čia supažindinsiu su stojamųjų tvarka bei kalbėsiu apie pasiruošimą jiems. Labai tikiuosi, jog kažkam padėsiu pasiekti savo tikslą. Cituotos vietos paimtos iš užduočių aprašymų, kuriuos padalino visiems Jaunojo Architekto Mokyklos mokiniams, ir kuriuos tikriausiai be didesnių sunkumų galima rasti internete (nors negarantuoju). Kaip visada - pastabos ir komentarai labai laukiami.

1. Kas yra architektūra?

    

Trumpai – tai meno ir mokslo rūšis, kurios pagrindiniai tikslai yra formuoti aplinkos erdvę, projektuoti ir statyti statinius bei jų kompleksus, miestus. Architektas kuria žmogaus gyvenamąją aplinką, atsižvelgdamas į labai daug techninių, fizinių, teisinių, socialinių ir klimato faktorių, apsprendžiančių galutinį projektą. Todėl architektas turi būti visapusiškai išsilavinusi ir išprususi asmenybė, gebanti prisitaikyti prie kiekvienos užduoties ir situacijos. Skirtingai nuo taikomųjų mokslų ar inžinerijos, iš architektūros tikimasi ne tik techninio išpildymo ir funkcionalumo, bet taip pat ir estetinių principų patenkinimo. Architektūros kūrimo procesas apima priemones, naudojamas tradiciniuose menuose – skulptūroje ir tapyboje – erdvę, formą, tūrį, tekstūrą, spalvą, šviesą, šešėlį. Dėl šių aspektų pasireiškimo, architektūrinis projektavimas tradiciškai laikomas kūrybiniu procesu, o architektūra bendru atveju priskiriama prie meno šakų.

2. Kur studijuoti?

Šiuo metu architektūrą galima studijuoti trijose Lietuvos aukštosiose mokyklose: Vilniaus Dailės Akademijoje (VDA), Vilniaus Gedimino Technikos Universitete (VGTU) ir Kauno Technologijos Universitete (KTU).

3. Kokių egzaminų ir mokomųjų dalykų metinių pažymių reikia?

Tai priklauso nuo to, į kur ketinama stoti. Kiekviena aukštoji mokykla reikalauja skirtingų egzaminų ir mokomųjų dalykų.

Stojant į VDA tereikia metinių lietuvių kalbos ir anglų kalbos pažymių. Čia viską lemia stojamųjų rezultatai.

Stojant į VGTU reikia matematikos ir lietuvių kalbos (testo) valstybinių brangos egzaminų bei anglų kalbos mokomojo dalyko metinio pažymio.

Stojant į KTU reikia matematikos, lietuvių kalbos (testo) ir anglų kalbos valstybinių brandos egzaminų.

Pastaba: reikalingų laikytinų egzaminų sąrašas gali keistis, todėl patariu pasidomėti tuo atskirai. Čia ir toliau aprašoma stojamųjų tvarka tinka tik šiems – 2007-iesiems metams. Taip pat konkursinį balą stojant lemia pasiekimai olimpiadose, konkursuose, kiti laimėjimai, taip pat įvairių jaunųjų fizikų ir matematikų mokyklų baigimas. Užjuos pridedama papildomų balų (kiekviena aukštoji mokykla pati renkasi kiek ir už ką priskaičiuoti balus). 

4. Stojamieji

Gerai išlaikyti egzaminus nepakanka. Norint studijuoti architektūrą reikia įrodyti, jog turi meninių gabumų, moki erdviškai mąstyti ir įgyvendinti savo idėjas ant popieriaus. Tam yra stojamieji. Kiekvieno universiteto stojamųjų tvarka ir reikalavimai skirtingi bei kas metai ar keli truputį keičiasi. Tiesa ta, jog kaskart stojamieji būna vis sunkesni – faktas, jog norintys būti architektais kiekvienais metais pasirodo vis gabesni ir protingesni. Konkurencija tikrai nemenka.

4.1. Stojamieji į VDA

Nelaikiau ir tvarkos nežinau. Yra meno teorijos testas, tapymas ir piešimas (vizualinė raiška) bei kompozicija pagal pasirinktą programą (paprastą arba specialybinę). Ką visa tai reiškia nežinau ir nesidomėjau. Dailės akademija priima tik pačius gabiausius ir geriausius dailės mokyklų auklėtinius, konkursų ir olimpiadų nugalėtojus, kuriems aš nepriklausau. :) Jeigu domina architektūros studijos VDA, domėtis jomis teks patiems.

4.2. Stojamieji į VGTU

Kadangi laikiau šiuos stojamuosius, galiu pasidalinti savo patirtimi ir nušviesti visą stojamųjų laikymo procesą detaliai. Iš anksto atsiprašau, kad tekstas ilgas, nes nukrypsiu į smulkmenas, bet darau tai vien todėl, kad nieko neužmirščiau paminėti ir suteikčiau kuo išsamesnį bendrą vaizdą.

Viskas trunka tris dienas peiliui. Data kiekvienais metais kinta ir būna nurodoma universiteto internetiniame puslapyje, taip pat stojamųjų tvarkaraštyje, kuris atsiunčiamas po prašymo studijuoti paraiškos pridavimo. Tvarkaraštis būna išspausdintas kitoje registracijos pažymos pusėje.

Pirmoji diena skirta konsultacijai. Ji trunka apie valandą, priklausomai nuo į auditoriją susirinkusiųjų klausimų kiekio. Konsultacijos metu aiškinama sekančias dvi dienas vyksiančių stojamųjų eiga, reikalavimai užduotims, vertinimo kriterijai. Tai puikus laikas likviduoti visus neaiškumus ir užduoti rūpimus klausimus, nes vėliau tam gali būti per vėlu. Taip pat siūlyčiau po konsultacijos neskubėti išėjimo link kartu su minia, o pasilikti auditorijoje ir dar kartą, dėl šventos ramybės, iškvosti dėstytojus ir organizatorius dėl sekančios dienos. Klausk ko nori ir kiek nori, užsirašinėk, nes stresas geba ištrinti atmintį stebėtinai greitai. O streso bus tikrai pakankamai. Į auditoriją sugužės daugiau nei 100 žmonių ir visi jie bus nervingi, išsigandę, sunerimę, pasimetę, todėl būsi tokių kaip pats būryje ir tuo gali guostis. Svarbiausia yra nepanikuoti, klausti ir klausytis (tas pats galioja ir konsultacijai KTU ;) ).

Antroji diena skirta meno teorijai ir kompozicijai. Viskas prasideda 8:00 valandą, o į auditorijas pradedama leisti 07:45, todėl reikėtų ateiti pusvalandį prieš tai. Šiek tiek pastoviniuosi, nurimsi, apsiprasi su aplinka. Per anksti taip pat nederėtų rodytis, taip tik pavargstama ir pradedama nervintis. Laukimas tik didina nervinę įtampą. Geriau ilgiau pamiegoti. ;) Nederėtų būriuotis prie auditorijos durų, nes brautis vidun neteks. Vidun įleidžiama po vieną asmenį, kuris pašaukiamas atskirai. Būtina su savimi turėti asmens tapatybę įrodantį dokumentą (tam geriausiai tinka pasas) ir registracijos pažymą. Viduje kiekvienas pasodinamas prie suolo. Užpildžius auditoriją, likusieji vedami į kitą patalpą. Išdalijami tituliniai lapai, paaiškinama kaip juos pildyti (reikės įrašyt savo vardą, pavardę, registracijos numerį, asmens kodą ir t.t.). Tada išdalijami testai. Kiekvieną testą sudaro 10 klausimų iš pasaulio ir Lietuvos meno istorijos. Pateikiamos statinių ir paveikslų fotografijos, prašoma nurodyti jų pastatymo ar tai nutapymo laiką, meno stilių arba autorių. Testo laikymui skiriama 1 val. Nerekomenduoju išbūti visą laiką. Ilgas galvojimas retai kada pasiteisina, o pirmoji mintis dažniausiai būna šviežiausia ir taikliausia. Dauguma auditoriją palieka jau po pusvalandžio. Niekas nesiskirsto, būna lauke (fakulteto kiemelyje). Tie patys žmonės neužilgo vėl suleidžiami į auditoriją, laikyti kompozicijos užduoties. Jos metu duodama užduotis suprojektuoti kokios nors paskirties pastatą. 2006-aisiais metais reikėjo projektuoti bilietų pardavimo būdelę su vartais į atrakcionų parką, o šiemet (2007-aisiais metais) reikėjo projektuot gėlių krautuvėlę su terasa. Kompozicijai skiriamos 4 valandos. Jos metu ant dviejų antspauduotų A3 formato lapų (todėl savo vežtis neverta) turi būti pavaizduoti įsivaizduojamo pastato eskizai, planas, du vaizdai iš šonų ir pastato vaizdas perspektyvoje su jį supančia aplinka. Pastarajame vaizde patariu nupiešti ir vieną ar kelis žmones (tik schematiškai, apibendrintomis formomis). Tai padės suvokti pastato santykį su jį supančia aplinka ir žmogumi. O pastatą geriausia vaizduoti taip, kaip jis būtų matomas iš aukščio lygaus žmogaus ūgiui. Tada atsiskleidžia visi projektuotojo gabumai ir pati idėja. Toks vaizdas yra įdomiausias, nes padeda įsivaizduoti kaip pastatas atrodytų realybėje, jį stebinčiam praeiviui, o ne, tarkim, lėktuvo keleiviui ar parašiutininkui. :) Didžiąją kompozicijos laikymo dalį patariu skirti eskizavimui, t.y. visų pastato formų išaiškinimui ir tik tada pereiti prie kitų dalių. Tada bus aišku kaip pastatas turi atrodyti, ir bus lengviau nupiešti galutinę perspektyvą. Pagrindiniame perspektyviniame vaizde galima naudoti spalvą. Visgi tai derėtų atlikti saikingai, nes per gausus koloritas vaizdą padaro perkrautą. Juk susirinkote projektuoti pastatus, o ne juos spalvinti.

Trečioji diena skirta piešimui. Renkamasi tuo pačiu metu, tik prie kitos auditorijos. Vėl būtina turėti savo pasą ir registracijos pažymą. Burtų keliu traukiamas lapelis su numeriuku, nurodančiu molberto numerį, prie kurio teks praleisti ateinančias 4 valandas. Tada su antspauduotu A3 formato lapu, tituliniu lapu bei piešimo priemonėmis einate į auditoriją, sėdate (arba stojate) prie savo molberto, prisiklijuojate (geriausiai tam tinka lipni juostelė) savo lapą prie molberto ir laukiate užduoties. Auditorija dalinama į dvi dalis, kurios piešia skirtingus objektus. Vėl burtų keliu traukiamas vokas su užduotimi. Gali tekti piešti galvą arba kėdę su draperija ir stačiakampiu (šį atstojo balta plyta). Nuotrauka apačioje ir yra toji užduotis. Apgailestauju, kad ji tokia maža. Tuo metu nekilo mintis nustatinėti fotografavimo parametrus telefone, nes stngiausi likti nepastebėtas. :)

Jei pieši kėdę - nepulk džiaugtis. Ji tik atrodo lengvas riešutėlis, o iš tiesų ją pavaizduoti yra ne ką lengviau nei  galvą. Pagrindinis patarimas būtų neskubėti. Svarbiausia piešiamą kūną perkelti ant popieriaus proporcingą, todėl teks daug matuoti ir lyginti. Tik tada galima pradėti dėti šešėlius ir tonus. Didelis dėmesys turi būti skiriamas ir įkomponavimui. Daiktas turi būti lapo centre, nei per mažas, nei per didelis. Viso to išmokstama su laiku. Rezultatų geli tekti palaukti. Kadangi piešimą pats laikiau ketvirtadienį, rezultatus sužinojau tik trečiadienį. Maksimalus teorijos testo balų skaičius – 10, piešimo – 10, o kompozicijos – 20. Kadangi laikiusiųjų stojamuosius buvo daugiau nei šimtas, visi buvo padalinti į dvi grupes. Viena iš jų stojamuosius laikė ne sekančias dienas po konsultacijos, o dar už kelių dienų. Datos ir laikas būna nurodomos kitoje registracijos pažymos pusėje.

4.3. Stojamieji į KTU

Iš esmės lygiai tas pats kas VGTU. Ne paslaptis tai, jog įstot lengviau. Tačiau vietų dvigubai mažiau (tik apie 30). Pirmoji diena – konsultacija. Antroji ir trečioji skirtos piešimui ir kompozicijai. Nėra meno teorijos testo. Piešimui visada duodama gipsinė galva, o kompozicija susideda iš dviejų dalių. Pirmojoje reikia iš pateiktų figūrų išsikelti erdvinius kūnus, juos sukirsti, pavaizduoti sukirstos kompozicijos aksonometriją su vieningu apšvietimu. Antrojoje dalyje gautą pirmos dalies kompoziciją reikia pritaikyti projektuojamam namui. Piešiamas perspektyvinis namo vaizdas su aplinka ir vaizdas iš viršaus. Galima naudoti tiek spalvos, kiek tau reikia. Tam geriausiai tinka spalvoti pieštukai. Tiek piešimo metu, tiek kompozicijos, duodamas tik vienas antspauduotas A2 formato lapas. Kompozicijoje galima naudoti visas braižymo priemones, kas gerokai palengvina darbą. Visi laikiusieji stojamuosius buvo padalinti į dvi grupes. Viena ateina ryte, kita po pietų. Abi grupės turėjo piešti tą pačią gipsinę deivės Junonos galvą, o kompozicijos metu buvo dvi užduotys: „namas prie ežero“ ir „namas šlaite“. Jei teisingai supratau, tokios pat užduotys buvo ir penai metais. Vertinimo sistema dešimtbalė. Piešimo ir kompozicijos pažymiai sudedami, o gautas rezultatas rašomas į konkursinio balo formulę. Rezultatai buvo jau tą pačią dieną vakare. O tai yra labai gerai. ;)

5. Kur geriau stoti?

Šitą teks nuspręsti Tau. Tai priklauso tik nuo Tavo interesų ir labiausiai nuo gabumų. Dailės mokyklas baigę, dailės olimpiadų ir piešimo konkursų nugalėtojai laisvai gali pretenduoti į vietas VDA ir nesukti sau galvos dėl egzaminų. Tačiau retai pieštuką rankose laikantiems ir nepraktikuojantiems piešimo bei tapymo šansų įstoti į Vilniaus Dailės Akademiją yra labai nedaug. Mano patarimas toks – kaip galima anksčiau pradėti mokytis piešti, kaip galima geriau išsilaikyti visus egzaminus ir bandyti laimę VGTU bei KTU. Kodėl abiejuose iš karto? Todėl, kad atsarginį variantą visada reikia turėti. Dauguma pirmenybę teikia Vilniui, o Kauną pasilieka „atsargai“. Jei esate ištvermingi ir negailite savo sveikatos, galite bandyti stoti į visas tris aukštąsias mokyklas. Tačiau reikia turėti galvoje, kad visi stojamieji vyksta maždaug vienos savaitės bėgyje. Nuovargis ir išsekimas garantuojami. Ką rinktis – kokybę ar kiekybę – kiekvieno asmeninis reikalas.

6. Kaip pasiruošti stojamiesiems?

Apsispręsti dėl studijų reikia kuo anksčiau. Taip galėsite visą dėmesį skirti tiems dalykams, kurių egzaminus laikysite ir kurių metinių pažymių gali prireikti stojant. Tačiau lemiamą reikšmę vaidina stojamieji.

6.1. Dailės ir architektūros pažinimas (arba tiesiog meno teorija)

Meno teorijai pasiruošti galima ir su viena knyga. Tai Ariadnos Čiurlionytės meno istorijos vadovėlis 11-12 klasėms. Papildomai galima įsigyti vadovėliui skirtas pratybas (trijų dalių). Tačiau visko, kas bus testuose, nei vadovėlyje, nei pratybose nerasite. Jie suteiks tik pagrindines žinias apie meno vystimąsi nuo viduramžių pradžios iki mūsų dienų, sužinosite apie garsiausius menininkus, architektus, jų darbus. Tolimesnis žinių gilinimas priklausys tik nuo Tavęs. Maždaug pusė testo būna skirta pasaulio, o kita pusė Lietuvos meno istorijai. Pastarajai siūlau skirti didesnį dėmesį mokantis. Ji yra sunkesnė.

Užduoties tikslas – patikrinti stojančiųjų į menų srities studijų programą „Architektūra“ žinių kokybę, įgytų mokantis pagal dailės programą, įsitikinti, ar norintys studijuoti architektūrą domisi daile ir architektūra, įvertinti jaunuolių meninį išprusimą. Šia užduotimi siekiama suteikti galimybę stojantiesiems pademonstruoti intelekto lygį, atskleisti savo regimosios atminties sugebėjimus, parodyti, kaip stojantieji pasirengę aiškiai, teisingai ir glaustai atsakyti į klausimus apie įvairius dailės reiškinius. Užduotis parengta remiantis bendrojo lavinimo mokyklos dailės programa, kurios laikantis moksleiviams pateikiama žinių apie vaizduojamosios ir taikomosios dailės, architektūros, liaudies meno, šiuolaikinių vizualinių menų istoriją, teoriją ir paveldą, taip pat dailės kūrinius ir architektūros rūšis, žanrus, stilius, žymių menininkų kūrybą. Meninio išsilavinimo testo užduoties raštu turinys sudarytas iš medžiagos, kuri pateikta Lietuvos švietimo sistemos aprobuotoje mokyklinėje literatūroje (vadovėliai, pratybų sąsiuviniai, mokomosios priemonės, brandos egzaminų testų rinkiniai). Stojančiajam pateikiama 10 klausimų. Atsakymai į klausimus gali būti pateikiami trim būdais: a) atsakoma pabraukiant, pažymint teisingą atsakymą (arba atsakymus) į pateiktą klausimą; b) atsakoma įrašant teisingą atsakymą į nurodytą vietą; c) į klausimą atsakoma grafiškai (nurodytoje vietoje nupiešiamas teisingas atsakymas). Vieno klausimo vertė yra 1 balas. Didžiausias užduoties įvertinimo balų skaičius – 10. Užduočiai atlikti skiriama 1 valanda.

6.2. Akademinis piešinys (arba tiesiog piešimas)

Piešimui pasiruošt galima tik piešiant. Daug piešiant. Protingiausia būtų pradėti lankyti dailės mokyklą (jei jos nesi lankęs). Pats taip dariau apie pusę metų ir tikrai daug išmokau, nes turėjau gerą mokytoją. Piešiau kartu su mokyklos mokiniais, todėl mačiau kokias klaidas dariau ir turėjau galimybę stebėti kaip reikia piešti. Pradėjau nuo plytos, baigiau Dovydu. Idealiausia būtų turėti gipsinę galvą namuose. Tada jos studijavimui galima skirti daugiau laiko. Prieš piešiant reikėtų sukurti tinkamą apšvietimą. Jis turi būti toks, kad visos piešiamo objekto detalės aiškiai matytųsi. Jei neužtenka dienos šviesos, reikės naudoti dirbtinę. Piešimas dirbtinėje šviesoje yra lengvesnis nei piešimas dienos šviesoje. Pastarojoje šviesa labai išsklaidoma ir šešėliai tampa blyškūs ir painūs. Reikėtų išmokti piešti tiek dienos šviesoje, tiek dirbtiniame apšvietime, nes nežinia koks apšvietimas bus per stojamuosius. Šiais metais VGTU teko piešti dienos šviesoje, o KTU – dirbtinėje. Piešdamas galvą, vaizduok ją konstruktyviai. Pradėk nuo bendros formos, į detales nesigilink. Linijomis žymėkis akių, nosies, burnos aukščius. Vėliau linijos gali likti, jos tik parodo tavo konstruktyvinį (architektišką) mąstymą. Žinoma, jos turi būti labai neryškios. Vėliau pereik prie detalių, dėk tonus.

Užduoties tikslas – patikrinti stojančiųjų į menų srities studijų programą „Architektūra“ pasirengimą piešinyje pavaizduoti pateiktus objektus, t.y. sugebėjimą įkomponuoti vaizduojamą objektą popieriaus lape, rasti ir teisingai pavaizduoti objekto proporcijas, išryškinti objekto formas, medžiagiškumą šviesotamsos, tono, linijos ir štricho pagalba. Testo metu piešti gali būti pateikiami įvairūs objektai, pvz.: architektūros fragmentai ir detalės, geometrinių kūnų ir buities aplinkos daiktų natiurmortai, skulptūriniai portretai ir kt. Piešinys atliekamas grafito pieštuku, nenaudojant braižymo priemonių. Užduotis atliekama A3 formato vatmano lape. Užduočiai atlikti skiriamos 3 valandos (pastaba: 2007-aisiais piešimas truko 4 valandas). Didžiausias įvertinimo balų skaičius yra 10.

6.3. Architektūrinių formų kompozicija (arba tiesiog kompozicija)

Kompozicija yra labai svarbi, o VGTU lemia daugiausiai (20 iš 40 maksimalių balų). Kompozicijos esmė – gebėjimas naudoti perspektyvą, t.y. trimačių kūnų vaizdavimo plokštumoje būdą, kuriuo sukuriama realių erdvių santykių ir apimčių iliuzija. Perspektyva pagrįsta optiniu reiškiniu – tariamu figūrų bei daiktų mažėjimu ir jų lygiagrečių linijų susikirtimu horizonte, kūnams tolstant nuo žiūrovo akies. Pradėti reikia nuo paprastų geometrinių figūrų, tokių kaip kubas, stačiakampis gretasienis, piramidė, ritinys, sfera. Reikia išmokti taisyklingai pavaizduoti šias figūras perspektyvoje, gebėti jas sukirsti – vieną užmauti ant kitos, perverti kiaurai, taip kad gautųsi tam tikra bendra kompozicija. Jei atidžiau įsižiūrėsime į visus pastatus – pastebėsime, jog jie yra ne kas kita, kaip tam tikri tūriai sukirsti tarpusavyje. Galima piešti lauke, galima iš nuotraukų – visa tai padės vis geriau ir geriau perprasti perspektyvą. Būtina mokėti eskizuoti - piešiant galvoti, kurti, keisti pastato išorę perspektyvoje. Mokėk vaizduoti gautą kompoziciją iš viršaus ir šonų. Jei braižai pastatą, reikės nupiešti ir jo planą. Žinoma, mokytojo pagalba būtų didelis privalumas. Daug lengviau, kai kažkas užveda ant kelio ir padeda juo eiti.

Užduoties tikslas – patikrinti stojančiojo gebėjimus komponuoti abstrakčias tūrines erdvines ar realias architektūros formas (kubas, piramidė, kolona, kėdė, stalas ir t.t.), mokėjimą pavaizduoti kuriamą objektą – kompoziciją ortogonaliose projekcijose bei aksonometriniame ar perspektyviniame vaizde, taip pat brėžinių-piešinių grafinio atlikimo kokybę. Užduoties pavadinime vartojamas terminas architektūrinės formos, kuris šiuo atveju reiškia geometrinių kūnų (pvz., kubas, piramidė ir t.t.), statinių bei jų atskirų elementų (pvz.: anga, kolona, denginys ir t.t.), namų apyvokos daiktų (pvz.: kėdė, stalas ir t.t.) formas. Stebėdamas aplinką žmogus įgyja supratimą apie daiktų formas, dydžius, savitarpio ryšius ir priklausomybes (pvz.: kokie yra laiptų pakopos, kėdės, durų aukščiai, iš kokių medžiagų pastatytos namo sienos, kodėl vienos iš jų yra storos, o kitos – plonos, ant ko laikosi stogelis virš įėjimo ir t.t.). Šis patyrimas ir teorinės žinios bei praktiniai įgūdžiai įgyti bendrojo ar specialaus lavinimo mokyklose braižybos, dailės pamokose sudaro pagrindą šio testo užduočiai atlikti. Testo metu gali būti pateikti užduoties variantai, suskirstyti į dvi grupes. Vieną grupę sudaro užduotys, kuriose reikia komponuoti abstrakčius geometrinius kūnus, o kitą grupę – užduotys, kuriose reikia sukomponuoti įsivaizduojamojo ar konkrečiai nurodytoje architektūrinėje aplinkoje nesudėtingą architektūros objektą. Pastaba: 2007-aisiais, konsultacijos metu, buvo paskelbta, jog abstrakčių figūrų braižymo nebus ir stojamieji susidarys tik iš vienos užduoties – architektūrinio objekto projektavimo. Testo metu atliekamas tik vienas vienos užduoties variantas, nurodytas testo biliete. Pagal užduotį sukurta kompozicija turi būti pavaizduota ortogonaliose projekcijose ir perspektyviniame arba aksonometriniame vaizde. Grafinė atlikimo forma – laisva (pieštukas, flomasteriai ir kt.) Užduotis atliekama dviejuose A3 formato lapuose. Užduočiai atlikti skiriamos 4 valandos. Didžiausias įvertinimo balų skaičius yra 20.

6.4. Jaunojo Architekto Mokykla

Tai kursai, besiruošiantiems architektūros studijoms. Savo kursus rengia tiek KTU, tiek VGTU. Lankiau pastaruosius. Kursai mokami. Kaina vienam semestrui – 300 Lt. Juos sudaro piešimas, kompozicija ir meno istorija. Kiekvieno iš dalykų galima atsisakyti ir lankyti tik kitus. Mano patarimas – lankyti reikia visus. Na ir kas, kad meno istorija pats nuobodžiausias dalykas po istorijos pamokų mokykloje. Norint įstoti, ją būtina žinoti. Nors tas faktas, jog teste nebuvo nieko iš to, ką mokėmės kursų metu, šiek tiek nepatiko. ;) Beje, dėstytojas lėtapėdis. Ir dar koks. :) Piešimo metu piešiama. Kompozicijos metu komponuojama. Jei problemų su pinigais nėra, o ir atstumas nedidelis iki Vilniaus ar Kauno, siūlyčiau nepatingėti ir palankyti paskaitas. Žinoma, viską galima pasiekti ir pačiam, sutaupant pinigų ir laiko. Bet ar jausiesi saugus? Kursai organizuojami nuo vienuoliktos klasės, tačiau lankyti juos galima (o daugelis taip ir daro) nuo 12 klasės. Pradžia rugsėjį, pabaiga maždaug sutampa su mokslo metų pabaiga. Daugiau informacijos yra VGTU architektūros fakulteto tinklapyje. Apie kursus KTU sužinojau tik po to, kai pradėjau lankyti juos VGTU. Kiek teko girdėti KTU jie brangesni, tačiau vyksta dažniau. Informacijos ieškok KTU interneto puslapyje.

6.5. Meninio Ugdymo Centras

Kursai rengiami 7-12 klasių moksleiviams. Išsamiau čia.

7. Priemonės

Derėtų išmokti dirbti tiek A3, tiek A2 formato lapuose. Juose reikia mokėti sutalpinti viską, ko prašo užduotis. Teks apsirūpinti kietais, vidutinio minkštumo ir minkštais pieštukais, spalvotais pieštukais, peiliuku jiems smailinti (drožtuką geriausia pamiršti, nes jis nusmailina nepakankamai). Būtina išmokti braižyti naudojantis liniuote ir be jos. Reikės ir gero trintuko, kurį tuo pačiu peiliuku, reikalui esant, būtų galima pjaustyti. Tai praverčia kai reikia ištrinti smulkias detales. Lapui tvirtinti prie molberto turėk lipnios juostelės. Su ja pritvirtini greičiausiai ir patikimiausiai. Visa kita priklauso tik nuo Tavęs. Kiekvienas žino geriau, ko jam reikia dirbant. ;)

8. Patarimas

Jeigu esi septintokas ir nori baigęs mokyklą studijuoti architektūrą - lankyk Meninio Ugdymo Centrą (bet kita vertus, negi septintoje klasėje žinai ko nori? ). Jeigu esi vienuoliktokas arba dvyliktokas - rinksiesi Jaunojo Architekto Mokyklą. Turėk galvoje, jog užsiėmimai vyksta tik kartą į savaitę, šeštadieniais, tad šios vienos dienos neužteks, kad išmoktum tai, ko tau prireiks stojant. Turėsi piešt, projektuot ir komponuot daug ir dažnai pats, savo jėgomis. Svarbiausia siekti užsibrėžtų tikslų po truputį. Piešt pradėk nuo elementarių formų – plytos, vazos, obuolio – ir nesigriebk iš karto galvos. Nepulk projektuoti namo, o išmok nubrėžt taisyklingą kubą ir kitas figūras. Jas sukirsk. Tik tada ženk toliau. Jei nesi pažįstamas su pieštuku ir trintuku, papildomai mokykis dailės mokykloje arba privačiai. Kuo daugiau pieši, projektuosi, t.y. kuo daugiau darbo įdėsi – tuo daugiau išmoksi ir turėsi daugiau šansų įstot. Taip pat svarbu nepervargti. Nereikia pamiršti, jog mokslai tokie pat svarbūs. Reikės išmokti viską suderinti ir efektyviau planuoti laisvalaikį. Tiesą kalbant, pastarojo turėtų likti labai mažai. ;)

Trumpai

1. Lankyk Jaunojo Architekto Mokyklą.

2. Lankyk dailės mokyklą arba privačias piešimo ir projektavimo pamokas.

3. Dirbk savarankiškai. Skirk didelę dalį savo laisvalaikio braižymo ir piešimo įgūdžių tobulinimui.

4. Mokykis meno teoriją ne tik iš meno istorijos vadovėlio, bet ir iš kitų knygų bei geriausio informacijos šaltinio – interneto.

5. Apsirūpink dideliu kiekiu pieštukų, popieriaus ir trintukų. Teks paišlaidaut.

6. Piešk tik ant molberto. Braižyk ant tam skirto stalo (paprastai kalbant - įstrižai pasvirusio).

7. Ilsėkis. Saugok akis ir daug miegok. Nepersipiešk.  :)

135 Comments »

  1. Visko neskaičiau, bet punktai nukelė mane į dvyliktą klasę.
    Sėkmės studijuojant, kaip supratau. :)

    cin

    Comment by laimikis — July 24, 2007 @ 7:57 am

  2. LABAI geras blogas ;). Galėčiau net prisidėti prie bendraautorių :).

    Comment by erephas — July 25, 2007 @ 7:59 pm

  3. Mielai prašom. ;)

    Comment by taskurnubego — July 25, 2007 @ 9:15 pm

  4. Pastebėjimas - iš visų septynių punktų kol kas atlikau tik antrą. :D

    Kitiems dar trūksta laiko. :(

    Comment by erephas — July 30, 2007 @ 11:50 am

  5. Puikus (ir kaip supratau, unikalus Lietuvoje :D) straipsnis. Neišpasakytai dėkoju. Tik turiu vieną prašymą: gal galėtum parašyti meno teorijos egzamino klausimus, kurie šiemet buvo. Ar gal dar ir iš ankstesnių metų žinai? Būtų nežmoniška pagalba.

    Comment by Tomas — July 30, 2007 @ 9:43 pm

  6. Gaila, bet nelabai juos ir pamenu… be to buvo daugybė meno teorijos testo variantų, kuriuos padalino :) bet kiek pamenu, buvo klausimas apie Eifelio bokštą, t.y. kada jį pastatė, taip pat kažkas apie konstruktyvizmą (buvo klausimas apie kažin kokį tai rusų architekto ar architektų projektą). Iš Lietuvos istorijos pamenu klausimą apie meno stilius, kurie vyravo mūsų šalyje kažkuriam tai amžiuje… Na, apgailestauju, bet tik tiek dabar pamenu. Kažkaip net ir nesinori prisimint… :) Ilsisi smegenys. Visgi vasara. ;) O apskritai tai visi klausimai buvo tokio sunkumo, kad iš bendro išprusimo, įgauto kalant meno istorijos vadovėlį į galvą, atsakomi gana nesunkiai.

    Comment by taskurnubego — July 30, 2007 @ 11:55 pm

  7. Kaip suprantu, buvo keletas teorijos užduoties variantų.
    Mano klausimai buvo tokie:

    Kokią architektūrą kūrė Otto Wagner’is?
    Kurioje šalyje gyveno ir dirbo dailininkai “peredvižnikai”?
    Kas buvo žymus lietuvių menininkas Liudas Truikys?
    Kada nutapyta ši Kajetono Sklėriaus akvarelė? (”Parkas” ;)
    Kada pastatytas (arba suprojektuotas) dabartinis Vilniaus Šiuolaikinio Meno Centras?
    Koks yra Kauno, Lydos ir Naugarduko pilių tipas?
    Kas buvo italų menininkas Giotas?

    Dar buvo klausimas atskirti rūmų interjero stilių. Kitų klausimų, kaip ir pateiktųjų variantų, neprisimenu. :)

    Comment by erephas — July 31, 2007 @ 6:34 pm

  8. Ultra dėkui ;].

    Comment by Tomas — July 31, 2007 @ 9:52 pm

  9. Na, va. Pasirodo tik man vienam vasaros metu užplaukia sezoninė sklerozė. ;) Ir gerai.

    Comment by taskurnubego — August 1, 2007 @ 11:28 am

  10. Prisimenu smulkmenas… :D

    Tik kad bendros meno istorijos žinios man nepadėjo visiškai. Kiekvienas klausimas reikalavo gilaus šio dalyko pažinimo. :(

    Comment by erephas — August 1, 2007 @ 7:57 pm

  11. rašau iš savo patirties. Pradesiu nuo to, kad ISTOJAU i VGTU. Šiemet.
    1. Jaunojo Aarchitekto mokykla lankyti verta tik del kompozicijos (isvis ten galima mokytis kompozicijos, piesimo ir meno istorijos ir bent jau antroje pakopoje leidziama pasirinkti kurias paskaitas nori lankyti (1 dalyko (10 paskaitu) kaina pusmeciui 200Lt, tad nuosirdziai patariu susirasti gera piesimo mokytoja ir eiti privaciai, o meno istorijos testui pasiruosti padeda vadoveliai). Mitas, kad ten istoja tik lanke ta mokykla - NETIESA, nes patys JAM’o destytojai pripazista, kad is lankiusiuju istoja, jei teisingai pamenu, tikrai nedaugiau kaip 30-40%.
    2.Dailes mokyklos nelankiau. Mokiausi pas labai nebloga destytoja privaciai, taciau tik piesimo. Paisiau galvas, galvas ir dar karta galvas, o per egzamina gavau piest kede. Likimo ironija :) Ka gi - kede irgi gerai :D
    3. Savarankiskai? :) esu tingine. Darydavau tik JAM’o kompozicijos namu darbus, o meno istorijos testui pasiruosiau per savaite. Gavau 6 :D (na, bet uzteko :)
    4. Vadoveliai - abi dalys Ciurlionytes. Viskas. Jokio interneto ir pan. Na, bet gavau 6 :))
    5. Prisiekiu, mane visada juokindavo zmones, susitemdave po 20-30 piestuku i piesima. Man asmeniskai uzteko 3 :))
    6. Na taip. Cia visiskai sutinku. Piesiam tik ant molberto. O del kompozicijos, tai kur as gauciau toki stala :) nors tiek as ten ir tepiesiau :) geriausiu atveju karta i savaite…
    7. Persipiest? :)))))))))) Niekada :P Palyginus su kitais, tai durniu voliojau…

    O dabar mano patarimai:
    1. Siaip rimciausiai ziurek i MENINIO ISSILAVINIMO TESTA. Jis ziauriai daug lemia - nesvarbu, kad sudaro tik 35% - juk max galima surinkti tik 40, todel kiekvienas balas lemia po 0,30 stojamojo (bent jau siemet).
    2. Sitaip, kaip as, atsipalaiduoti nepatarciau. As abu valstybinius islaikiau virs 90 ir maniausi turinti siokia tokia “menininko gyslele”. Jeigu nezadi visu pritrenkti VBE rezultatais, turi velniskai susiimti.
    3. Jeigu esi beviltiskas piesime - nuosirdziai siulau nepradeti, nes pvz JAM’e kartais tokiu apgailetinu vaizdeliu budavo, kad niekaip nesupratau, kaip zmonem negaila pinigu, nes mano nuomone 600Lt pusmeciui netiek ir nedaug… Tai va.

    Linkiu labai atidziai ivertinti savo galimybes ir tik tada pradeti ruostis tiem stojimam i ta VGTU architektura. Sekmes. m.

    Comment by vasara — August 8, 2007 @ 9:40 pm

  12. geros ce info yra….. :) saunuolis. o kaip del stojimoi ktu? ar lengviau ten patekti nei vgtu?

    Comment by Mante — August 10, 2007 @ 3:14 pm

  13. pati geriausia informacija kokia teko matyti :) labai dekoju.. tikrai pravers.. dabar busiu vienuoliktoke, ruosiuosi lankyti jam’a, mokausi piesti privaciai, su kompozicija jokiu problemu neturiu - tai kol kas geriausiai besisekanti taikomosios dailes sritis, kadangi dede kvalifikuotas statybininkas ir desto kitiems apie architektura ir statybas ne biskio nenumanantiems zaliukams, visa vasar praleidziu statybose nuolatos viso klausinedama, noriu igauti praktikos.. tik viena problema: po sito straipsnio pagalvojau, kad ne velnio as ten neistosiu…

    Comment by adelaidde — August 21, 2007 @ 8:46 pm

  14. Be to, kad supranti ką kur dėti, ką ant ko statyti dar reikia mokėti tai ir parodyti lape.

    Comment by Tomas — August 22, 2007 @ 12:05 pm

  15. Laba,daug cia visokeriopo gerio atradau.saunuolis,daugiau tokiu entuziastu besidalininciu savo patirtim.Tai vat.O rasau nes noriu paklaust gal zinai koki nebloga akademinio piesimo mokytoja?m?Butu gerai jei pametetum numeriuka.Is anksto aciu ;)

    Comment by Veronika — September 3, 2007 @ 4:26 pm

  16. Na tikrai neblogas straipsiukas , viskas labai puikiai išdėstyta ;)Net man tokiai šešiolikinei aišku ! Informacijos ieškojau todėl , kad ruošiuosi mokytis būtent VGTU MUC , tiesiog kažkuo reikia užsiimti , na rimčiau , nei lankyti įprastą dailės būrelį . Labai abejoju dėl savo sugebėjimų , užtai ir mąstau , ar verta , nes pradėjus keturmetę mokyklą , reikės ją ir pabaigti ( Dėl to esu beveik įsitikinusi), vėliau seka ir stojimas į architektūrą. Architektūra - tai sritis su kuria labiausiai norėčiau susieti savo gyvenimą . Aišku noro nepakanka … Kiek kalbėjausi su žmonėm , tiek draugais , tiek vyresniais kurie šią sritį pažįsta (kai kurie labai gerai), sako , kad vien pastangų nepakanka . Reikalinga menininko gyslelė , būti gabiam .O aš ,matyt, labiau užsispyrusi ir siekianti tikslo iki paskutinio atokvėpio , nei gabi . Ir nors dailės pamokose , gal tik vieną devynetą per visus praeitus mokslo metus esu gavusi , bet tai man mažai ką reiškia . Iš čia nurodytų užduočių dar nei vienos įvykdyti tikrai negalėčiau , o pažįstu kas tikrai lengvai tą padarytų . Galbūt piešti galvą jau senų senovėj reikėjo pradėti…? Anaiptol , man ši užduotėlė , labai neįkandama , bent jau kol kas :D Jau po kelių savaičių reikės eiti į MUC , o aš vis dar svarstau ar verta , juk vis dėl to man toli važiuoti . Ir ar verta aukoti trejus metus , tam , kad vėliau neišlaikius stojamųjų , prarastum labai daug savęs , neįgyvendintum tikslo , kurio taip siekei tokį ilgą laiką , nes esanti menininko gyslelė pas mane tokia silpna .Laukiu patarimo , nors šis straipsinis jau labai daug ką davė .AČIŪ

    Comment by Guta — September 3, 2007 @ 7:55 pm

  17. Patarkite…
    Dukra nori studijuoti VGTU;
    Bet… ji siemet baige Vienozinskio dailes mokykla, neblogai baige. Tiek mokytasi…
    Ar nieko nepraras ta prasme, kad nepasinaudos tias mokslais ir nestos i VDA?
    Bijau, kad ji apsisprestu teisingiau.

    Comment by Mama — September 4, 2007 @ 3:35 pm

  18. Noreciau suzinoti daugiau apie tuos kursus ktu universitete ar ten ne ta Nuotoline piesimo programa ,,TRADICINĖS IR KOMPIUTERINĖS PIEŠIMO TECHNOLOGIJOS” bukit geri atrasykit greiciau.

    Comment by NESTA — September 6, 2007 @ 8:50 pm

  19. Tomui: jokių numeriukų nežinau… gaila. :)

    Veronikai: jei rimtai mokinsies, tas važinėjimas tikrai bus naudingas ir įstosi. Tikėk savimi ir stenkis. :)

    Gutai: dailės mokykloje išmoksti piešt, bet kompozicijos joje nemoko. Patarčiau lankyti JAM. Tada tikrai viskas turėtų būti gerai. O VDA nuo VGTU skiriasi. Vien pavadinimas ką pasako… :) dailės akademija ir technikos universitetas.

    Mamai: su tais ktu kursais man pačiam dabar neaišku. Gavau velnių nuo kažko, kad apmelavau, jog tokių kursų nėra iš tiesų. Reikės pasidomėt…

    Comment by taskurnubego — September 10, 2007 @ 5:27 pm

  20. “Mamai”:
    tikrai nemanyčiau, kad geriausias sprendimas yra rinktis kelią tik pagal tai, kur kažkada seniai seniai pasukai ir pagal tai vadovautis visą likusį gyvenimą. Jeigu gerai lankė Vienožinskį, tai tos žinios ir patirtis tikrai niekur nepražus ir jai bus puiki paspirtis tiek VDA studijuojant kokį interjerą, tiek VGTU konstrukcijas. O ir ypač po studijų tos žinios jai bus naudingos visiškai nepriklausomai nuo to, koks diplomas pas ją ant sienos kabės. Tad tikrai patarčiau eiti ten kur ji nori, nes turbūt nieko nėra blogiau, negu po to visą gyvenimą dirbti tai, ko nenori ar bent jau tuo remtis. Manyčiau Jūs irgi savo dukrai pirmadienio rytų su skaudančia galva ir nenoru keltis iš lovos nelinkėtumėt

    Comment by Tomas — September 10, 2007 @ 5:37 pm

  21. Man 15m. nete domejaus apie JAM’a ir radau sy straipsny ;Dd lbaj aciu uz naudinga informacija, norejau paklausti, tj je galima lankyti tik nuo 11 klases, nes as dbr esu desimtokas . prasau greit atrasykit. jej galit y e-mail : Gedzas_x@one.lt
    noreceu suzinoti kuo daugeu informacijos nuorodu ir pan apie ta JAM’a ;D ;]

    Comment by Gedas 15m — September 15, 2007 @ 4:43 pm

  22. Nezinau. Tie “Meno istorijos” vadoveliai zveriskai brangus. Viena dalis kainuoja 30Lt (taigi abi 60). Nu isigijau as juos, studijuosiu :) Bet taip pat zinokite, jog M.Mazvydo bibliotekoje (Vilniaus centras) vaiku skyriuje yra visa spinta prikrauta knygu “meno” tema, o visa didele lentyna skirta tik “architekturai”. Kazkiek pasiemiau.

    As pats ketinu stoti i VGTU arch. Jau neuzilgo prasides JAM’o pamokos. Mokykloj pasilikau daile, bei pasiemiau braizyba. Namie mane mokys sese, nes ji jau gan patyrusi piesime (lanko Vienozinskio dailes mokykla - 3 kursas). Labai gera info - atsispausdinau.

    Comment by Mister C — September 25, 2007 @ 6:42 pm

  23. Ar galėtų man kas nors tiksliau paaiškinti ką reiškia “Pagal užduotį sukurta kompozicija turi būti pavaizduota ortogonaliose projekcijose ir perspektyviniame arba aksonometriniame vaizde.”?

    Comment by weeka — October 5, 2007 @ 10:08 pm

  24. sutrikau.. buvo šiandieną pirmieji užsiėmimai. man meno istorijos pamoka išvis nepatiko.. ir Čiurlionytės knygas turiu. tai.. nejaugi NEgaliu jos atsisakyti, jeigu esu viso labo tik pirmoje pakopoje? ir. semestras dabar 750lt. ką jie sau galvoja..

    Comment by cthulhu — October 6, 2007 @ 7:48 pm

  25. cthulhu, gali atsisakyti ir lankyti tik tai, kas tau patinka, tik tas nėra labai akcentuojama, nes juk visi nori, kad kuo daugiau žmonių lankytų viską.

    Comment by Tomas — October 7, 2007 @ 10:18 pm

  26. o! kaip šaunu! o aš jau buvau beprarandanti viltį.. -dėkoju labai.

    Comment by cthulhu — October 8, 2007 @ 6:29 pm

  27. ! as irgi noriu atsisakyti tos meno istorijos. Tokia nesamone! Mokytoja tai patylesiu - praktikante kazkokia. Pasieme susni atsviestu lapu ir skaito. Vos neuzmigau. Butu gal ir normaliai, bet dar tiek moketi! Taip pat turiu tuos dvieju daliu vadovelius, lankau meno istorijos pamokas mokykloje, bei emuosi is bibliotekos papildomos literaturos.

    Man tik idomu: tai jeigu atsisakai meno istorijos tai minus 3dalis kainos? Siaip piesimo pamoku yra 2 kart daugiau ir ju verte dedesne, tai siaip butu uz jas 50% kainos, o uz kompozicija ir meno istorija po 25%. reiks paklausti.

    Comment by Mister C — October 8, 2007 @ 11:06 pm

  28. am.. o su tais proc. man net į galvą nešovė.. juk tas žmogus, kuris pradžių pradžioje kalbėjo, sakė, jog 750lt - mokestis už tris. ir vienas dalykas =750/3

    Comment by cthulhu — October 9, 2007 @ 6:59 pm

  29. o kaip galima atsisakyti dalyko? jei nukristų 250 Lt atsisakius meno istorijos, būtų daug ramiau.. :) nežinau kokia nauda iš meno istorijos, jei nesugebu susikaupti ir klausytis ką šneka dėstytoja…

    Comment by Jurga — October 10, 2007 @ 10:15 pm

  30. Nu tikriausiai. As irgi girdejau, jog taip sake, bet tiesiog man tokia mintis kilo.

    Comment by Mister C — October 10, 2007 @ 11:26 pm

  31. Ketinu stot į architektūrą. Dėkoju gerb. autoriui už puikią info - ji tikrai labai pravertė. Tik va, kilo man toks klausimėlis: gal žinot, kur šiuo metu galima įsigyt Čiurlionytės vadovėlių? Apieškojau nemažai didžiųjų šalies miestų knygynų, bet juose arba išvis neturi, arba turi tik užduočių sąsiuvinius. Tai ką man daryt?
    Ir dar. Apie kiek maždaug tie vadovėliai galėtų kainuoti?
    Ačiū iš anksto už atsakymą.

    Comment by Paulytė — October 11, 2007 @ 8:19 pm

  32. Kaina rastum paskaites senesnius komentarus (viena dalis - 30Lt. susideda is II daliu). As pirkau zveryno knigyne (Vilnius), bet ir tai ten vieninteles uzgrusti voliojos :/ pamegink ten paieskot.

    Comment by Mister C — October 12, 2007 @ 11:24 pm

  33. puiki info! ačiū:]
    gal kas nors iš studijuojančių architektūrą galėtų patarti ar verta mokytis mokykloj fiziką A lygiu? ar užtenka ir B?..

    Comment by ašei — November 27, 2007 @ 4:55 pm

  34. ar per kompozicijos egzamina galima naudotis liniuote?

    Comment by Veronika — November 29, 2007 @ 12:55 am

  35. KTU galima, VGTU - ne.

    Comment by taskurnubego — November 29, 2007 @ 8:41 pm

  36. Puikus straipsnis, labai tau ačiū ;] Gal galėtum dar pasakyt kokius dalykus ir kokiu lygiu reiktų rinktis mokykloje?

    Comment by Mindaugas — December 2, 2007 @ 8:44 pm

  37. labas. geras. man patiko ideja lengvint abiturientams ir kitiems besiblashkantiems busimiems studentams kancias. Noreciau pasiulyti ideja kiekvienam, studijuojanciam kazkoki dalyka sukurti panashu reikaliuka apie savo spec. Ash ciur sukursiu apie nekilnojamojo turto vadyba :) Nes kiek patyriau…ten daaaaaug paklydeliu. Kas uzh?

    Comment by Puzleee — December 13, 2007 @ 6:16 pm

  38. Dar norėčiau paklausti, gal turi kokios info apie erkerius?

    Comment by Puzleee — December 13, 2007 @ 6:21 pm

  39. ašei: [i]puiki info! ačiū:]
    gal kas nors iš studijuojančių architektūrą galėtų patarti ar verta mokytis mokykloj fiziką A lygiu? ar užtenka ir B?..[/i]

    Gal kiek pavėluotai, bet atsakysiu į tavo klausimą - fizika labai pravers studijuojant inžinerinę architektūrą - labai specifinę architektūros šaką, kuri išsiskiria inžinerinės logikos ir meninio sumanymo sinteze, kūrybingu statikos jėgų darbo panaudojimu išreiškiant plastines idėjas. Čia fizikos yra tikrai LABAI didelis kiekis :).

    “Paprastoje” architektūroje fizikos A lygis bus tikrai nereikalingas :).

    Comment by erephas — January 2, 2008 @ 3:08 am

  40. gal kas galit papasakot placiau apie kompozicija nes as tame zalias :D :( ir dar ar imanoma stojamiesiems pasiruosti per tris menesius pries tai nelankius neidailes mokyklos nei papildomu pamoku.? mano e-mail adr. mantaskk@gmail.com

    Comment by mantas — January 6, 2008 @ 2:40 pm

  41. gal kas turyte ar zinot is kur gaut kompozicijos pavizdi?

    Comment by mantas — January 6, 2008 @ 3:26 pm

  42. @mantas

    Pasiruošti per tris mėnesius bus labai sunku, bet jei turi tam pašaukimą - tikrai įmanoma. Piešimo, kaipo meninės disciplinos, bėda tame, kad ją galima išmokti, skirtingai nuo tapybos - kurią jau reikia tiesiog “jausti” iš anksto.

    Kompozicijos užduoties pavyzdys:
    http://www.maxon.net/pages/images/customerstories/architecture/vernissage/holgerschoemann_sketch.jpg

    Dar privalo būti du vaizdai - fasado ir profilio.

    Comment by erephas — January 7, 2008 @ 2:31 am

  43. labai dekui tau….
    fasadas is sono o profilis is priekio ane?

    tai as bandysiu visas viltis deti i kompozicija ir i testa :)

    Comment by mantas — January 7, 2008 @ 2:50 pm

  44. labai dekui tau….
    fasadas is sono o profilis is priekio ane?ir dar reikia nubraizyti plana?

    tai as bandysiu visas viltis deti i kompozicija ir i testa :)

    Comment by mantas — January 7, 2008 @ 2:53 pm

  45. bet stojamajam egzamine nereikejo tokio sudetingo piesti?

    Comment by mantas — January 7, 2008 @ 7:16 pm

  46. sumokeciau uz stojamojo egzamino kompozicijos ir piesimo pavyzdzius, uz lygei tokius pat kaip reikia stojamuosiuose padaryt

    Comment by mantas — January 7, 2008 @ 10:34 pm

  47. visu pirma reikia proto turet, pinigais visko nepasieksi. jei ruosies kam moket, tai mokek vertinimo komisijai ;) nes: uzduotys kiekvienais metais buna skirtingos ir niekada nezinai ka reikes piest, pries pradedant piest tau duodamas !uzanspauduotas! popieriaus lapas/lapai, ant kuriu ir turi piest, o ne ant savo atsinestu, todel nesukeisi tu lapu su savo atsinestais jau “gatavais” darbais :) siulydamas uz kazka moket nieko nepesi, tik veltui pinigus isleisi ;) geriau pasimokyk, pasipraktikuok, jei neistosi, bandyk kitais metais. o tas uzduoties pavyzdys yra tikrai geras ir panasaus lygio darba turetum pats moket nupiest.

    Comment by taskurnubego — January 8, 2008 @ 11:37 am

  48. :) as nezinau kaip atrodo tas darbas nupiestas ant lapo kaip kas kur isdestyta, as nesiruosiu nei pakist savo lapo nei duo kam kysio, tiesiog noreciau suzinot kurioje vietoje lapo reikia piesti vaizdus is profilio is priekio, kur piesti ta plana ir kur nupiesti pati erdvini projekta. Van to as noriu suzinoti.as tik noriu pamatyt ta uzduoti, kad galeciau mokintis. Braizyba man sekasi gan neblogai ir man ji labai patinka su piesimu kas kyta.

    Comment by mantas — January 8, 2008 @ 10:36 pm

  49. tik nuo taves priklauso kaip isdeliosi. nera jokios is ankstines tvarkos. veliau to moko kompozicijoje ;) jei trumpai, tai viskas turi graziai sutilpti i popieriaus lapa, turi susidaryti kazkokia bendra kompozicija, tvarka, darna. gali vadovautis aukso pjuvio taisykle, kuri labai daznai naudojama fotografijoje. pasidalini popieriaus lapa i tam tikras dalis, i jas isskirstai ivairius kompozicijos elementus (vaizdai is visu pusiu, aksonometrija, eskizai, tekstas ir t.t.). jei netingi, uzsuk i KTU ar VGTU architekturos fakultetus, pasizvalgyk tenais. ant sienu kabo daugybe darbu… :)

    Comment by taskurnubego — January 8, 2008 @ 11:10 pm

  50. ok.. :) labai dekui tau :)

    Comment by mantas — January 9, 2008 @ 10:01 pm

  51. gal zinai koki rimtesni kompozicijos mokytoja,kuris desto privaciai?nes vaiksciojau i kompozicijos kursus vda ir supratau kad tai grynas pinigu i ora kisimas,o i vgtu kursus persliauzt jau velu. turiu mazai laiko tikrai gerai pasiruosti kompozicijai.saukiu tavo pagalbos-pasiklausinek ko nors del mokytoju,juk esi toj aplinkoj,manau neturetu but sunku.aciu tau is anksto,bet prasau nepraleisk pro akis mano zinutes ir nesakyk “ne,ne vieno nezinau”!!!

    P.S. kaip galeciau susisiekti su Vrubliausku?girdejau,kad jis desto kompozicija privaciai..

    Comment by Lina — January 12, 2008 @ 1:06 pm

  52. sveiki, turiu viena klausima:ar stojant i inzinerine architektura meninio issilavinimo testo lygis (kartele) irgi tokia pat auksta, kaip ir stojant i architektura? labai aciu, nes nesugebu apsispresti… ir tikriausiai neturiu dideliu meniniu sugebejimu (pastata nupiest galiu, bet su galva butu sunku…)aciu

    Comment by as — January 12, 2008 @ 1:33 pm

  53. sveiki, noreciau paklausti viena klausima:ar meninio issilavinimo testo lygis(kartele) stojant i inzinerine architektura yra tokia pat auksta kaip ir i architektura??? is tikruju, nelabai man aisku… nesu tikra, kad sugebeciau istoti i architektura, bet i inzinerine tikrai noreciau, ka daryti?
    patarkit, aciu

    Comment by as — January 12, 2008 @ 2:19 pm

  54. Linai >> dalius_vrubliauskas@hotmail.com arba 861812169

    Comment by Jurga — January 13, 2008 @ 6:30 pm

  55. Inžinerinei architektūrai, kaip ir architektūrai, taikomi lygiai tokie patys stojamieji reikalavimai, tiesa stojamasis balas į inž. architektūrą yra kiek mažesnis, tačiau stojamųjų nuolaidų niekas netaiko :).

    Comment by erephas — January 14, 2008 @ 1:28 am

  56. Ačiū labai.Su Vrubliausku susitariau,dabar ramiau šiek tiek pasidarė ;) tikrai didelis ačiū

    Comment by Lina — January 15, 2008 @ 12:11 am

  57. Svekinu su visai neprastu (informacijos prasme) straipsniu, beveik neformalus ugdymas =)
    Stojantiems i VDA galiu ir as trigrasi prikisti. Pirmiausia ko reikia tai tikrai daug pilkuju lasteliu toje maseje zmonijos vadinamosiose smegenuose =) Ir dramblio dydzio atsparumo stresui. Siaip jau akademija dievina beprotiskas uzduotis ir sadistinius triukus su stojamukais. Patarciau tai tureti omenyje ir nepazaliuoti is begediskos baimes kuomet gali buti paklaustis kodel butent si linija yra tokia o ne kitokia. Patarciau sugrauzti viena kita meno filosofijos knyga naktipieciams. Nenutuksite, nesijaudinkite… Kita vertus kuo daugiau zinome tuo labiau esame sugadinti, tuo maziau meno dusioj =)
    Nieko nera blogiau kaip buti menininku. Jei turite bent viena sansa pasukti kitu keliu, kad ir valkatavimo kronikos po tiltu, kuo greiciau dumkit nesidairydami kaip puskvaisiai kalakutai. Deja, dazniausiai kito kelio nera (save irgi priskiriu). Atsikeliu 3h nakties (o gal cia jau ryto?) ir sedziu prie molberto tarsi buciau mazochiste. Kodel? Kad as zinociau….
    Niekur nepabegote? Taigi, Jei jums dar yra laiko tuomet siulyciau kursus akademijoje. Visu pirma suprasite ar galite tai daryti. O jie ir yra skirti egzaminams. Architektura yra be proto idomi bet ir sudetinga meno rusis pradedant jau tuo kad tu ne tik komponuoji silueta, forma, turi, spalva, faktura, monumenta bet dar ir funkcijas. Kursuose galesite pademonstruoti save, patikekite, puiki galimybe. Aisku, jei turite ka demonstruoti=)
    1) Ziniu patikrinimo testas ir anketa (sklinda nepadorus gandai apie reformas.)
    Motyvacine anketa pateikia klausimus kurie nuskanuoja jusu interesus. Kaip atsakyti? Ogi naturaliai. Orginalumas pliusas. Konkretus patarimas: PARODOS. Apie si faktoriu daug blevyzgoti net ypatingai kvailam nereikia. Tiesiog lankykite, domekites ne tik pop, kas neturi prasmes, bet ir underground’o kategorija. Testas pateikia 10 klausimu: 5 is meno istorijos, 5 is specialybes. Taigi dometis architektura butina. Ne tik antikvarine bet ir siuolaikine. Siaip jau patarciau kuo maziau tiketi gandais apie sunkuma/ lengvuma ir kuo daugiau skaityti. Kalimas laimes neatvilks =)
    Taip pat paziurekite viena kita menini filma apie dailininkus. Sau.
    2) Piesimas. Cia jau brolyciai, galveles papaisaliosit.. arba ne =) Patarciau kuo daugiau piesti. Galvas, natiurmortus, konstrukcijas, “is lempos”, fakturas, viska… Tobulinti stricha. Sakykim pabandykit pastrichuoti dangu, zole, cementa… Be detaliu. Strichuokit savybes… Na aisku dailes mokykla tikriausiai jus tam paruos.
    3) Tapyba. Akvarele. Nezinau ka pridurti, tiesiog reikia perkast ir ivaldyt akvarele. Pati tapyba taip pat neturi buti brutuali. Mokykites spalvu: kuo platesnis diapazonos matomas tuo daugiau pliusu.
    4) Kompozicija. Cia jau vaikai ura =DD Taigi galite gauti uzduoti su lapeliu kuriama aprasas ka reik piesti. Galimas daiktas ta lapeli nunesus dailes mokytojui vidurinei jis nesuprastu apie ka eina kalba. Taigi pavartykit pries miega sirdziai malonu iki skausmo dailes terminu zodyneli… Destytojai itin megsta bjaurias temas. Patarciau stengtis mastyti kuo paprasciau, stilingiau, subtiliau ir skoningiau…
    Dar viena smulkmena: jei norit buti prileisti prie egzaminu butina atsilaikyti perziuroje. Perziurai pateikti apie 5-8 darbus. Pageidautina tobulus=) Juk laiko marios. O po jos busite prileisti arba ne…
    Nezinau ar kam nors padejau ar sugaisinau, dar nezinau ar ka nors pamirsau ar jau apsivemet nuo gausos, bet niekis… Man patiko pati straipsnio ideja. Juk galime pasidalinti kazkuo. Aisku skola teks grazinti=)heh….=DD

    Comment by As — January 15, 2008 @ 1:37 am

  58. gaila bet CGTU fakultete nera ant sienu sukabintu darbu. Tai gal kas turit pavyzdi?

    Comment by mantas — January 15, 2008 @ 11:08 pm

  59. ? O tu tikrai ziurejai? Nes ten tu darbu per kelis aukstus labai daug prikabineta. Indvidualiuju namu, parduotuviu planai ir taip toliau… Antrame ir treciame aukste ant sienu kabo ju tikrai nemazai, o ant stalu koridoriuje daugbe maketu. Nu, tikrai nesitiki, kad visko nebera?

    Comment by taskurnubego — January 16, 2008 @ 9:10 am

  60. as truputi apziurejau, ir paklausiau priziuretojo sako nebera jokiu darbu. o gali gali bent pacituot praeitu metu kompozicijos uzduoti?

    Comment by mantas — January 16, 2008 @ 7:08 pm

  61. na, man tikrai nesitiki, kad juos nukabino. praeini pro priziuretoja, iseini i vidini kiemeli, prieini iejima, su automatiskai prasiverianciomis durimis, lipi/kyli liftu i antra, trecia aukstus ir tenais randi daug darbu. patikslinu, kalbu apie architekturos fakulteta, vilniaus senamiestyje. o kompozicijos uzduoti atrodo esu virsuje aprases.

    Comment by taskurnubego — January 16, 2008 @ 10:55 pm

  62. na aisku:)tai as senamiestyje ir buvau

    Comment by mantas — January 17, 2008 @ 7:42 pm

  63. Yra darbai, trečiame aukšte eik į dešinę, visi išdėstyti palei koridorių. Taip pat ten yra pristatoma architektūros specialybės studijų programa - kompozicijos ir projektavimo kreditai. Toliau paėjus - urbanistiniai planai. Bent jau savaitę atgal tikrai buvo. Taip pat, jeigu jau esi architektūros fakultete, pasigėrėk vaizdu į Vilniaus senamiestį, kad per stojamuosius nereikėtų gaišti laiko spoksant pro langą. ;)

    Saulėtekyje, Statybos fakulteto penktame aukšte yra architektūros magistrų baigiamieji darbai, tiesa, ten pagrinde render’iai.

    Trečiame aukšte, prie inžinerinės architektūros katedros, koridoriuje yra seniausi mūsų specialybės studentų darbai (tikrai nekokie). Jei pasiseks, geriau gal žvilgtelėk į 313 auditoriją, ten saugomi vertingi baigiamųjų darbų maketai bei planai (atrodo net mačiau dabartinį Audi centrą Ukmergės gatvėje).

    Comment by erephas — January 18, 2008 @ 2:10 pm

  64. ok :) labai tau dekui:)reikes apsilankyt, o savaitgaliais ieit imanoma?

    Comment by mantas — January 19, 2008 @ 7:20 pm

  65. sestadieniais imanoma, o sekmadieniais nebandziau :D

    Comment by taskurnubego — January 19, 2008 @ 8:48 pm

  66. ce radau labai daug naudingos informacijos.lb aciu ja! tai va, as esu 10oke ir jau laikas butu rinktis ka toliau mokytis.svajoju apie architektura ir desiu i ja lb daug pastangu.norejau paklausti kokius dalykus reiketu mokytis mokykloje ir kokiu egzaminus laikyti 12oje klaseje norint stot?pvz as nesu lankius dailes mokyklos, bet zadu pradet mokytis privaciai ir seip namuose is ciurniolytes knygos.ka patart man galetumet?man net galva susisukus nuo viso to jau :S reiketu pagalbos.jei galit parasykit man NaikiukE@one.lt
    labai aciu isanksto.

    Comment by zWaiGzd[O_o]te — January 23, 2008 @ 10:42 pm

  67. Dar ir antrame aukšte užspotinau kažkokius darbus… :)

    Comment by erephas — January 27, 2008 @ 11:11 pm

  68. o dailes istorijos testo lygis toks pats kaip ir mokyklinio dailes egzamino?

    Comment by mantas — February 3, 2008 @ 4:36 pm

  69. ei, padėkit kas nors…
    vakar Vrubliauskas davė adresą, kur galima rast visą info apie JAM, tvarkaraščius, įvertinimus ir t.t., o man tas puslapis neatsidaro!
    pažiūrėkit, gal blogai nusirašiau: http://edj.ar.vgtu.lt//public

    Comment by hoho — February 3, 2008 @ 5:13 pm

  70. Hmm..labai dekoju uz tokia gera informacija, tik turiu toki klausimeli ar norint mokintis architekturos 11klsej rejkia pasirinkti fizika? ar matematiks pakanka?

    Comment by :) — February 5, 2008 @ 10:05 pm

  71. Galvos piešimui dirbtiniam apšvietime (turiu omeny vieną šviesos šaltinį pvz.lempą) labai tinka blackbox’as, ji gali pasigaminti kiekvienas kuris netingi. Nuotraukas je iyra susidomejusiu kaip ta daikta pasigamint galesiu pateikti.

    Comment by Vilius — February 6, 2008 @ 2:28 pm

  72. Blogai nusirašei. http://edu.ar.vgtu.lt//public :) stojant fizikos nereikės, bet poto, kai įstosi prireiks, o tada jau bus sunku..

    Comment by Jurga — February 6, 2008 @ 2:33 pm

  73. to hoho
    Blogai nusirasei!!!!
    http://edu.ar.vgtu.lt/public/?id=269
    arba
    http://edu.ar.vgtu.lt/public
    Matyt Vrubliauskas kreivai parase… per daug uzsikompozicionaves buvo matyt…

    Comment by samos — February 6, 2008 @ 4:25 pm

  74. o niekas nezinot jokio mokytojo Kaune pas kuri butu galima privaciai eiti mokytis kompozicijos?

    Comment by Vilius — February 7, 2008 @ 12:13 am

  75. gal galit parasyt kompozicijos mokytojus kas kokius zino is vilniaus utenos ukmerges.labai reikia

    Comment by mantas — February 7, 2008 @ 7:19 pm

  76. gal galit parasyt tu mokytoju kontaktus kurie gali paruosti stojamiesiams egzaminam i vgtu?

    Comment by mantas — February 7, 2008 @ 7:27 pm

  77. Vrubliausko parašiau jau anksčiau.. dalius_vrubliauskas@hotmail.com tel.: 861812169 (Vilnius)

    Comment by Jurga — February 8, 2008 @ 9:11 pm

  78. pas ji labai brangu as noreciau kazko pigiau, nors suprantu kad i kaina ieina lygis mokymo,

    Comment by mantas — February 9, 2008 @ 11:46 pm

  79. O visgi gaila, kad dauguma žmonių stoja į architektūrą tik palankę paruošiamuosius tikslinius kursus savo specialybei. Aš suprantu, kad įstoti labai norisi, bet kaip pats nelankęs tokių kursų ir pirmą kartą gyvenime atlikęs kompozicijos užduotį vien savo žiniomis gavau pakankamai daug - 14 taškų iš 20.

    Comment by vicont — February 13, 2008 @ 1:23 am

  80. Em, norejau paklausti i inzinerine architektura stojant kokius brandos egzaminus reik laikyt valstybinius? lietuviu ir matematikos , o anglu kalbos tik metinio pazymio reik? ar reik visu 3ju dalyku metiniu pazymiu ir lietuviu ir matematikos brandos egazminu rezultatu? cia apie stojima i VGTU.

    Comment by kestukas — February 14, 2008 @ 11:37 pm

  81. vicont <<<<o gal gali pacituot kompozicijos testa? :)

    Comment by mantas — February 16, 2008 @ 11:35 pm

  82. ar man tik susidare toks ispudis, ar istikruju neklankius jokios dailes mokyklos istot i architektura jokiu sansu. paisau naumuose ir dazniausiai su teptuku… dar galiu svajot apie istojima pasikliaudama savo ,,gabumais”? butina jaunuju architektu mokykla?

    Comment by rasa — February 20, 2008 @ 10:58 am

  83. Mokslų kaina šoktelėjo iki 900 už vieną pusmetį. Toli gyvenantiems patarčiau pasirinkti tik kompoziciją ir savo mieste eiti privačiai mokintis piešimo. Meno istorijos mokytoja žiauri fragmatikė, todėl geriau nusipirkite vadovėlį ir mokykitės iš jo bei per istorijos pamokas.

    Comment by Gabrielius — February 20, 2008 @ 12:17 pm

  84. o ko moko ten kompozicijoj?grynai architekturos?

    Comment by mantas — February 20, 2008 @ 8:46 pm

  85. Sveiki. Autoriau, norėčiau padėkoti už naudinga informacija.
    Turiu Jums tik vieną klausimą. Čia Jūsų žodžiai: “Burtų keliu traukiamas lapelis su numeriuku, nurodančiu molberto numerį, prie kurio teks praleisti ateinančias 4 valandas.” Kartais Jūs nesuklydote? Kiek aš girdėjau ir žinau (jei neklistu), piešimo egzaminui skiriamos 3 valandos.
    Sekmės visiems mano 2008m. stojamųjų VGTU egzaminu konkurentams ^_^.

    Comment by Nikita — February 21, 2008 @ 4:19 pm

  86. Na, jei parašiau reiškias buvo skirtos 4… Bent taip man atrodė rašymo metu. :) Bet, žinoma, galiu klysti . Svarbiausia pasikliaut savo galva, o ne kito. ;) Sėkmės.

    Comment by taskurnubego — February 21, 2008 @ 4:34 pm

  87. Sveiki! Aš vienuoliktokas. Gailiuosi kad anksčiau nelankiau papildomų kursų kaip JAM. Gal vertetu bent vienus metus palankyti papildomus architektūros kursus? Norečiau paklausti, ar yra Kaune architektūros mokykla kaip JAM? Ir ar tikrai užtenka matematikos, lietuvių kalbos (testo) ir anglų kalbos valstybinių brandos egzaminų norint stoti į pavyzdžiui Statybos ir Architektūros fakultetą?

    Comment by Draugelis — February 25, 2008 @ 12:14 pm

  88. kas rasys pirmu numeriu inzinierine architektura?:)ir ar galima i ja stot mokamon vieton jei nepakliuvai i nemokama ar dvf…

    Comment by mantas — February 26, 2008 @ 9:56 pm

  89. dekui autoriui uz puiku saita:))) busimiesiams architektams tai tikras lopis:))) as pati siais metais bandysiu stoti i vgtu architektura,perskaicius sitam puslapyje esancia informacija supratau,kad yra sansu istoti :) butu saunu susirasti bendraminciu is anksto, manau, kad i sita puslapi uzsuka nemazai norinciu studijuoti sia specialybe, tai nepasikuklinkit, manau kad butu galima, jei puslapio autorius nepriestaraus,mums visiems smagiai pabendrauti:))

    Comment by Egle — February 26, 2008 @ 11:15 pm

  90. egle>>>mokiniesi tu kokioj specelioj mokykloj?kaip jame ar ugdymo centre? :)

    Comment by mantas — February 27, 2008 @ 3:02 pm

  91. mantas>> šiaip pernai pabaigiau dailes mokykla, o siemet lankau papildomas (piesimo ir kompozicijos)pamokas pas viena is buvusiu mokytoju.Meginsiu apseiti be Architektu bei kitu prieuniversitetiniu mokyklu.O tu kaip supratau irgi i vgtu nori stoti, ar i ktu?

    Comment by Egle — February 27, 2008 @ 8:00 pm

  92. as i vgtu ir tik i inzinierine architektura, as nelaukau visiskai nieko ir nieko nelankiau, delko man bus ypac sunku bet vistiek bandysiu gal pavyks:)..o tu vasara ar pavasari laikysi stojamaji testa?

    Comment by mantas — February 28, 2008 @ 5:24 pm

  93. vasara,pavasari nelabai patogu, nes tarp iskaitu egzaminas isiterpes :)o tu?

    Comment by Egle — February 28, 2008 @ 5:50 pm

  94. irgi vasara ne s tai bus jau po egzu ir tai bus patogiau viskas:)rasyk gal geriau emailan mantaskk@gm,ail.com nes ciu nevisiem idomu cia skaityt

    Comment by mantas — March 1, 2008 @ 3:04 am

  95. Sveiki! Norejau pasiteirauti gal kas zino pas ka galima butu gauti interjero kompozicijos pamoku?Zadu stoti i vda interjero dizaina ir noriu pasiruosti kompozicijos egzaminui. Buciau labai dekinga uz bet kokia informacija,nors cia ir architektu psl ;)

    Comment by Lina — March 2, 2008 @ 11:54 pm

  96. Sveiki :) noreciau paklausti kokius dalykus butu geriausiai mokykloj pasirinkti pereinant i 11klase? ir norint studijuoti architektura.

    Comment by Deima — March 4, 2008 @ 11:27 pm

  97. Pamoku galima gauti labai daug kur tikriausiai akademija geriausias pasiulymas ;) O tai sakykim baigei dailes mokykla, juk ten programose butinai buvo kompozicija! Norint stoti i interjero dizaina tau reikes piesimo, tapybos, kompozicijos, dailes istorijos ir amojo testo pinklese, bei iskalbos motyvaciniam laiske… ;)

    Comment by As — March 5, 2008 @ 10:20 pm

  98. Piesimo ir tapybos mokaus privaciai,tai kompozicijos nesimokiau…hm,bet i kurus akademijoje pavelavau ir siaip nelabai ten geras kokybes ir pinigu santykis :P gal kas zino koki destytoja,kuris privaciai moko? ;)

    Comment by Lina — March 6, 2008 @ 4:12 pm

  99. bet tai kaip tai pavelavai? tau stoti siais metais? tada skamba mazumele idomiai kompozicija vienas svarbiausiu dalyku tavo profesijoje o tu dabar pradedi ieskot kazko… Na tiek to pedagogikai as pernelyg agresyvi =) Nezinau ka cia sneki apie kokybe bet tiesa pasakius kazkaip keistai. =))) bandyk tuomet stoti be kursu, jei jau taip pasitiki savimi, uz tai pagirti tave reikia, sekmes =)

    Comment by As — March 8, 2008 @ 2:30 am

  100. as>>>>o tu zadi siemet stoti? :)

    Comment by Egle — March 8, 2008 @ 7:57 pm

  101. Kas zino kur Kaune galima privaciai ruostis architekturos stojamiesiems?

    Comment by Milda — March 28, 2008 @ 9:59 am

  102. buvo labai naudinga perskaityti si straipsni,bet ir labai nugasdino.prie ji pasitikejau savo jegomis,to dabar nebepasakyciau.man kilo vienas klausimas: vgtu kompozicijos testo metu piesinys perspektyvoje,jo vaizdai ir visa kita tures buti viename lape?

    Comment by blaxt — April 1, 2008 @ 10:45 pm

  103. Labai geras puslapis, daug naudingos informacijos. visada norejau stot i VGTU, bet kazkaip pasikeite nuomone, kai suzinojau kad VGTU labai didele korupcija, nors kur ten nera jos. bet manau kad KTU didesni sansai istoti.
    jei kas turit naudingos informacijos rasykit :skype sheicha arba sheixa@one.lt

    Comment by Inga — April 10, 2008 @ 8:35 pm

  104. O gal zinot kada geriau butu laikyti stojamaji? ar pavasari ar vasara??

    Comment by Inga — April 10, 2008 @ 11:11 pm

  105. laba as norėciau ka nors daugiau sužinoti apie JAM Kaune kur ja galima rasti? truputi tiksliau

    Comment by Vaida — April 14, 2008 @ 6:19 pm

  106. Sveiki. Autoriau, gal prisimeni ar komozicijos egzamine reikes atlikti savo darba molberte ar sededamas?

    Comment by Nikita — April 17, 2008 @ 4:00 pm

  107. JAM yra tik Vilniui. Del kursu Kaune man paciam taip ir liko neaisku. Pasirodo niekas nieko apie juos nezino. :) Jei tikrai paaiskes, kad ju nera, pranesiu.

    Kompozicijos egzamino metu sedejom visi iki vieno. Piesimo metu puse sedejo prie molbertu, kita puse stovejo prie molbertu.

    Comment by taskurnubego — April 17, 2008 @ 5:39 pm

  108. Man atrodo galima pasirinkti pačiam, ar sėdėsi ar stovėsi.

    Comment by erephas — April 17, 2008 @ 8:04 pm

  109. Kompozicijos metu nebuvo jokiu galimybiu stovet. Piesimo metu viska nuleme burtu keliu traukiami numeriukai nurodantys tavo vieta auditorijoje. Antraip butu kilusios pestynes. :)

    Comment by taskurnubego — April 18, 2008 @ 12:07 am

  110. Pestynes del ko? Del norejimo sedeti ar stoveti? ^_^ Mane sedeti ishvargina.

    Comment by Nikita — April 20, 2008 @ 2:29 am

  111. Daugumai norisi sedeti ir stoveti jiems sunku. :) Sedimos vietos visada turi didesne paklausa. :D

    Comment by taskurnubego — April 20, 2008 @ 6:38 pm

  112. chm, nezinia, bet daugiau nei puse noro atmusa komentaruose pamineti klausimai… (rolleyes)

    Comment by cha — April 21, 2008 @ 7:21 pm

  113. Autoriau, ka ash be taves darychiau ^_^, turiu dar viena klausima? Galima kompozicijoje naudoti spalvotus pieshtukus?

    Comment by Nikita — April 22, 2008 @ 10:47 pm

  114. KTU buvo galima ir buvo leidziama naudoti ju kiek tik nori. VGTU buvo leista naudoti tik viena spalva.

    Comment by taskurnubego — April 24, 2008 @ 1:25 pm

  115. dekui uz papildoma info, kurios tikrai nerasciau vgtu puslapyje :) bet vistiek kilo keli klausimai:
    teko girdet, kad stojamiej kainuoja. Gal galite kasnors pasakyti kaina, kad zinociau kiek pinigu teks skirti;
    teorijos testas buna su a, b, c variantais ar pats turi ats parasyt?:);
    ar vgtu buna tokios darbu perziuros kaip vda ar ne?
    Isanksto dekui uz atsakymus ;)

    Comment by Neringa — April 24, 2008 @ 6:30 pm

  116. sveiki! kaip sekes stojamieji KTU siu metu ? ar buvo is cia laikiusiuju?

    Comment by ji — May 5, 2008 @ 3:38 pm

  117. gal kas zinot siu metu vgtu kompozicijos uzduoti?

    Comment by mantas — May 5, 2008 @ 8:40 pm

  118. Neringa, stojamieji kainuoja VDA, VGTU neprisimenu, kad būčiau mokėjęs. Istorijos testo klausimai turi tris-keturis variantus, bet gali būti klausimų ir tik pačiam studentui atsakyti. Ar būna darbų peržiūros? Ta prasme? O kaip kitaip vertinti visą studento pusmečio darbą? :)

    Comment by erephas — May 31, 2008 @ 9:19 am

  119. galvojau bandyti stot i architektura, bet kaip cia prisiskaiciau, tai dab galvoju ar as turiu sansu ten istot baigus tik dailes mokykla…
    gal kas turit kokiu pavyzdiu kokie mazdaug tie stojamieji buna?

    Comment by cikita — May 31, 2008 @ 6:16 pm

  120. gal turit laiko padėti beklaidžiojančiam tarp specialybes . Labai norėčiau studijuoti VGTU architektūra tačiau neėjau į jokią dailės mokyklą ar būrelį piešt nelabai moku tačiau braižyba kitas reikalas , vaizduotę turiu, matau erdvinius kūnus ,sekasi matematika a,trodo ko daugiau norėt tačiau į VGTU jokios aš galvos stojant nenupiešiu ir dabar riekalinga jūsų nuomone .. Man 16 iki egzų 3 metai taigi ar yra man šansų išmokti tapyti , piešti , kompozicijos neinant į Jama ( gyvenu šilutėjė todėl nėra šansų) o tik pas Dailės mokytoją privačiai kuri yra tikra specialistė ( 13 metų studijavo dailę)Ar visdėlto man pamiršti šią svajonę ir eit tiksliųju link … o gal yra kita Architektūros kyptis kur nereikia tokios super meninio gebėjimo vaizduoti lape , aš spalvas deinti moku dirbant su PHotoshop ar kitomis programomis sekasi neblogai ir moku ir sugebu ir vaizduotę turiu tačiau pavaizduoti žmogų baltame lape nemoku labai retai paimu pieštuką į ranką tikiuosi jog dar galima išmokti gal net pradėti lankyti dailės mokyklą …

    Comment by Aivaras — June 7, 2008 @ 12:20 pm

  121. Sveiki :) visų pirma: nenormaliai ačiū už blogą :) o dabar klausimas:

    Tuo metu, kai bus stojamieji dirbsiu stovykloj. Mane išleistų vienai, galbūt dviems dienoms, bet ar įmanoma ten nuvykus tik i vieną dalį ką nors užsidirbt ir istot? Egzus tikiuosi islaikyt virs 90, turiu +5 balus. teorijos nesimokinus. Piesus 2 metus, tik bijau,kad galiu labiau but link seseliavimo ir maziau linkusi i konstruktyvuma. Braizybos nemacius :D teorijos nesimokinus… knyga , 11-12 klasems dar tikiuosi persiskaityti. Bandyti vis tiek bandysiu. tik va su tom dienom labai neaisku…

    Comment by carol_in_a — June 7, 2008 @ 5:00 pm

  122. ar yra studijuojanciu VDA? prasau papasakokit kas kaip, nebezinau ka daryt taip noriu architekturos bet su matematika ne kas, tai bandyciau i VDA

    Comment by simple — June 10, 2008 @ 11:38 pm

  123. vda?- 57 komentaras

    Comment by nebua — June 12, 2008 @ 12:34 am

  124. taip ir nesulaukiau atsakymo i savo klausima :) kaip ten su tais lapais?viska komponuoti viename?vaizdai,eskizai ir t.t?:))

    Comment by blaxt — June 14, 2008 @ 5:59 pm

  125. Stop asking stupid questions, people - viską nuodugniai paaiškins egzamino metu. Kompozicijos užduotis komponuojama dviejuose lapuose.

    Comment by erephas — June 16, 2008 @ 6:00 pm

  126. Sveiki, noreciau suzinoti KADA vyksta priemimas i JAM? Ar yra stojamieji ar kokia kita atranka? Nuo kada prasideda uzsiemimai? Labai mazai informacijos JAM’o intern. puslapyje - ypac apie priemima. Gal kas zinote?

    Comment by Daiva — June 19, 2008 @ 12:25 pm

  127. Vyksta tada kada vyksta :D tame ju puslapyje gi telefonu numeriai yra duoti, taip pat nurodyti el. pasto adresai. kodel nepasiteiravus tenai? juk vis del to, jie ir tik jie tai zino :)))

    Comment by taskurnubego — June 20, 2008 @ 4:26 am

  128. Jei kalbat apie si puslapi http://edu.ar.vgtu.lt/public/?id=269 tai nera nei telef., nei elektroniniu adresu….

    Comment by Daiva — June 20, 2008 @ 10:05 am

  129. http://www.ar.vgtu.lt/index.php?err=vtu&add=

    Pacioje apacioje. Yra ir telefono numeris ir el. pastas.

    Comment by taskurnubego — June 20, 2008 @ 11:12 am

  130. Labai ačiū.

    Comment by Daiva — June 20, 2008 @ 2:31 pm

  131. Sveiki. Turiu tokį prašymą. Gal autorius ar kas kitas turite VGTU senesnės statistikos: 2006 ar ankstesnių metų architektūros pirmojo ir pskutiniojo įstojusio konkursinius balus ? :) Man tik 2007 nelabai patikimai atrodo. Iš anksto AČIŪ !

    Comment by Justinas — June 29, 2008 @ 10:07 pm

  132. Gal kas zinot kiek priima studijuoti vda architektura?nes jie sneka tik apie 24 nemokamas vietas,o kiek tu mokamu?

    Comment by Lina — July 4, 2008 @ 7:51 pm

  133. su tuo JAMu.Lankiau sąžiningai, už piešimą ir kompoziciją gaudavau 7-8, na bet per stojamąjį …Nesuprantu vertinimo :(

    Comment by nzn — July 9, 2008 @ 6:16 pm

  134. Sveiki, nuosirdziai perskaiciau viska , taciau tai sukele dar daugiau apmastymu mano galvoje.. Busiu 12okas, architektu svajoju tapti nuo 6 ar 7 klases, kitu tikslu ir neturiu.. Taciau neesu toks uztikrintas del istojimo, nes esu sioks toks tinginysss(geda uz tai). Planuoju lankyti JAM’a 12′oje klaseje, bet ar jo man pakaks? Tiesa sakant, turiu pasirinkes mokykloje braizyba, ja veda dailes mokytoja, pas ja
    lankiau ir daile , taciau jos nepasirinkau(klaida) , papasakojes dailes mokytojai ka noriu ateity studijuoti, ji kaip ir nudziugo, sake , kad man tai tiks , nes turiu “kazka”.. Ka galetumete man patarti? Svajone VGTU, stengsiuos to siekti nors liko tik metai.. Laukiu patarimu! Dekui

    Comment by Pauliusss — July 23, 2008 @ 6:32 pm

  135. Gali pabandyti lankyti JAM’a, bet, ash manau, kad reiketu tureti nemazhai pieshimo praktikos, tachiau, didele vaidmeni turi sekme. Nezhinau kaip ten JAM’e su pieshimu ir teorija, bet kompozicija, manau, verta lankyti (suzhinosi ka ir kaip reikia, ko reikalauja, o toliau ir pachiam galima praktikuotis). Teorija keistoka, Ishmokau visa Chiurlionytes knyga (jos 2 yra), prisiskaichiau internete daug medzhiagos, prisizhiurejau zhinomu pasaulyje architekturiniu pastatu, bet klausimai egzamine (pagal mane) yra ne ish bendro ishsilavinimo, irgi sekmes ir speliojimo reikalas (visgi testas). Tiek tik galiu pasakyti, bet pieshimui, manau, reikia skirti nemazhai laiko (arba tureti tam talenta). Sekmes stojant.

    Comment by N — July 27, 2008 @ 3:40 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment